Afgelopen zondag was ik aanwezig op het prachtige landgoed Sandenburg, om mijn diploma in ontvangst te nemen, kijk mij trots staan! 
De Taboe omtrent de dood mag van mij echt weg.
gisteren heb ik mijn diploma " Bekwaam afscheidsfotograaf" in ontvangst mogen nemen.
Door deze opleiding ben zelf een zoveel wijzere vrouw geworden.
Andere inzichten heb ik gekregen omtrent de dood. Het heeft mij ook zoveel nieuwe kennis gegeven omtrent de dood.
Onlangs ben ik ook bij de brancheorganisatie Afscheidmomenten aangesloten. 
De opleiding geeft verdieping en inzicht in de uitvaartwereld.
Afscheidsfotografie wordt nog niet zo geaccepteerd. Ik heb al regelmatig gehoord " Dat fotografeer je toch niet" "die fotografen bedenken ook altijd weer iets nieuws" of "Het is toch geen bruiloft"
Afscheidsfotograaf zijn is meer dan een goede foto maken. Je moet je onopvallend weten te bewegen. Het vraagt respect en vertrouwen; het juiste moment weten vast te leggen.
Inmiddels kennen vele nabestaanden de waarde van een afscheidsfotograaf, en kunnen ze later terugkijken op de momenten die zij in de roes van de dag zelf gemist hebben.
Voor mij was tot 2019 afscheid nemen van geliefden een sobere droevige kale bedoening. Ik wist er niet veel van af. Nu weet ik dat er zoveel mooie alternatieven/ mogelijkheden zijn.
Ik heb omtrent de dood en afscheid nemen een andere kijk gekregen op dit onderwerp. Verdriet mag er zijn, het vind vroeg of laat echt wel zijn uitweg naar buiten.
Er mag gerouwd worden, er mag herinnert blijven en foto's kunnen hier zeker bij helpen.
Ik wil mijn ervaringen en mijn opgedane kennis graag met jullie delen. Want ook ik ben voor een Emotioneel veiligere wereld.
Elkaar helpen, dat is wat ik belangrijk vind, kan ik jou helpen, heb je als ondernemer een interessant artikel/evenement, laat het mij weten.
https://www.facebook.com/Afscheidmomenten-Patricia-Petrick-Fotografie-100428018346123/?ref=bookmarks
Foto credits @jasmijn vanoort

Lees ook de blog op, zeker de moeite waard!
Patrica Petrick kreeg van de examencommissie heel wat inzichten voor nog verdere uitwerking van het project wat ze zelf gestart was: ze fotografeerde een eigen verlies door oude spullen, documenten en foto’s samen te voegen. Deze hernieuwde foto’s zorgden voor gesprekken en beantwoorden vragen… 
Ze bewonderden haar stijl en prachtige totaal-uitvoering en stelden dat we nog heel wat van haar mogen verwachten in de toekomst. 
Binnenkort op de site van Afscheidsmomenten te vinden.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Gediplomeerd Afscheidsfotograaf

Schoolfoto's

En Vandaag Doe Ik Het